Ο κύριος στόχος των συστημάτων επικύρωσης της μη-τυπικής και της άτυπης μάθησης είναι να καταστήσουν ορατό όλο το εύρος των ικανοτήτων ενός ατόμου επιτρέποντας έτσι την αυτοανάπτυξη και την πρόσβαση σε περαιτέρω εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας.
ROM-ACT
Το διακρατικό έργο ROM-ACT (2013 -2014) αποσκοπεί στη διεύρυνση της πρόσβασης σε συστήματα επικύρωσης μη-τυπικής και άτυπης μάθησης για τις γυναίκες Ρομά στην Ευρώπη, προκειμένου να ενισχυθεί η εκπαιδευτική, κοινωνική, και εργασιακή τους ένταξη.
Οι προηγούμενες ερευνητικές μελέτες τονίζουν ότι η κοινότητα των Ρομά έχει αναπτύξει ειδικές ικανότητες και προσόντα που σχετίζονται με το είδος της εργασίας που έχουν κάνει, αν και οι περισσότεροι δεν έχουν ακαδημαϊκούς τίτλους και επίσημα αποδεικτικά εργασιακής εμπειρίας.
Το έργο ROM-ACT, αφού έλαβε υπόψη τις συνεισφορές και τις συστάσεις προηγούμενων ερευνητικών μελετών, έχει ως κύριο στόχο να διευρύνει και να βελτιώσει την πρόσβαση των γυναικών Ρομά στα συστήματα επικύρωσης της μη-τυπικής και άτυπης μάθησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με σκοπό την προώθηση στην εκπαίδευση, την εργασία και την κοινωνική τους ένταξη. Έτσι, το πρόγραμμα στοχεύει, αφενός, στη βελτίωση των υφιστάμενων εθνικών συστημάτων επικύρωσης, προκειμένου να ταιριάξουν στις ανάγκες των ανθρώπων και των μειονεκτούντων ομάδων που δεν διαθέτουν ακαδημαϊκούς τίτλους , όπως για παράδειγμα η κοινότητα των Ρομά.
Από την άλλη πλευρά, το έργο στοχεύει στην προώθηση και τη βελτίωση της πρόσβασης των ατόμων χωρίς ακαδημαϊκούς τίτλους στα εθνικά συστήματα επικύρωσης, την ενθάρρυνση των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών να υποστηρίξουν γυναίκες Ρομά που δεν διαθέτουν Ακαδημαϊκούς τίτλους και στην ίδια τη διαδικασία επικύρωσης της άτυπης και της μη τυπικής μάθησης.
Έκθεση Προγράμματος ROM-ACT: Συστάσεις γυναικών Ρομά για τη βελτίωση του συστήματος αναγνώρισης Προσόντων
Η παρούσα έκθεση αναλύει την τρέχουσα κατάσταση του πλαισίου της επικύρωσης άτυπης και μη τυπικής μάθησης στην Ελλάδα αλλά και συγκεντρώνει τις συστάσεις από τις γυναίκες Ρομά και τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών σχετικά με το πώς μπορεί να γίνει πιο προσιτή και χωρίς αποκλεισμούς η διαδικασία αυτή.
Διακρατικό Έργο ROM-ACT
Το διακρατικό έργο ROM-ACT (2013 -2014) αποσκοπεί στη διεύρυνση της πρόσβασης σε συστήματα επικύρωσης μη-τυπικής και άτυπης μάθησης για τις γυναίκες Ρομά στην Ευρώπη, προκειμένου να ενισχυθεί η εκπαιδευτική, κοινωνική, και εργασιακή τους ένταξη.
Οι προηγούμενες ερευνητικές μελέτες τονίζουν ότι η κοινότητα των Ρομά έχει αναπτύξει ειδικές ικανότητες και προσόντα που σχετίζονται με το είδος της εργασίας που έχουν κάνει, αν και οι περισσότεροι δεν έχουν ακαδημαϊκούς τίτλους και επίσημα αποδεικτικά εργασιακής εμπειρίας.
1η Διακρατική Συνάντηση προγρ. ROM-ACT
Ξεκίνησαν οι δράσεις του νέου διακρατικού προγράμματος ROM-ACT στο οποίο συμμετέχει και η ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ με την 1η διακρατική συνάντηση , 15-17 Μάη 2013, στην Βαρκελώνη (Ισπανία). Το πρόγραμμα έχει ως αντικείμενο την αξιολόγηση του νέου συστήματος κατοχύρωσης επαγγελματικών δεξιοτήτων που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση από τους τελικούς χρήστες του νέου συστήματος, που στην περίπτωσή μας είναι 10 γυναίκες Ρομά. Ακόμη στα πλαίσια του ίδιου προγράμματος θα καταγραφούν οι παρατηρήσεις ειδικών και εθελοντικών οργανώσεων
17 γυναίκες Ρομά απέκτησαν απολυτήριο δημοτικού
Στις 26 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση απονομής απολυτήριων τίτλων Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Κέντρο Στήριξης Ρομά Αλιβερίου. Στις εξετάσεις της 30ης Μαίου που πραγματοποιήθηκαν στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, έλαβαν μέρος 17 γυναίκες Ρομά, οι οποίες κατόρθωσαν να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους. Η ενέργεια αυτή αποτελεί μία δράση του διακρατικού προγράμματος ROM-ACT, που υλοποιείται από την ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ