Έργα ΕΣΠΑ 2021-2027 |
Ενεργή ιστοσελίδα Έργου στα Αγγλικά και στις γλώσσες των εταίρων (και στα Ελληνικά) στο http://rom-up.eu (ενημέρωση 20-4-2018)
Περιγραφη
Πάνω από 10 εκατομμύρια Ρομά ζουν στην ΕΕ, καθιστώντας τους την μεγαλύτερη μειονοτική ομάδα στην Ευρώπη. Είναι η ομάδα που υφίσταται τις περισσότερες διακρίσεις και τον περισσότερο κοινωνικό αποκλεισμό, ιδιαίτερα κατά την πρόσβαση στην εκπαίδευση, την απασχόληση, την υγειονομική περίθαλψη και τη στέγαση
Η έλλειψη εκπαίδευσης στους Ρομά είναι μία από τις κύριες αιτίες της σημερινής κατάστασής τους. Λίγα παιδιά και νέοι Ρομά πηγαίνουν στο σχολείο και οι εκπαιδευτικές τους επιδόσεις είναι χαμηλές, γεγονός που με τη σειρά του χειροτερεύει τις ευκαιρίες απασχόλησής τους. Οι Ρομά αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς στην πρόσβαση στην εκπαίδευση. Αυτό είναι εμφανές στα χαμηλά ποσοστά εγγραφών στην εκπαίδευση των παιδιά Ρομά, ενώ παράλληλα εξακολουθεί να υφίσταται ο σχολικός διαχωρισμός. Η φτώχεια και το χαμηλό εισόδημα επίσης υπονομεύουν την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Η έλλειψη οικονομικού κεφαλαίου στις κοινότητες των Ρομά παρεμποδίζει τη φοίτηση στο σχολείο καθώς οι γονείς δεν διαθέτουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για να καλύψουν το κόστος του σχολικού υλικού, της ένδυσης και των τροφίμων.
Οι φτωχές συνθήκες στέγασης επηρεάζουν επίσης τη σχολική φοίτηση και τις επιδόσεις των παιδιών Ρομά καθώς αντιμετωπίζουν αντίξοους γεωγραφικούς περιορισμούς όσον αφορά την πρόσβαση των σχολείων, κατοικώντας μακριά από αυτά. Η ειδική εκπαίδευση παραμένει μια βασική πτυχή της εκπαίδευσης των Ρομά. Τα παιδιά των Ρομά συχνά τοποθετούνται σε «ειδικά σχολεία» για παιδιά με ειδικές ανάγκες όπου παρακολουθούν πιο απλά προγράμματα σπουδών από ότι στα υπόλοιπα σχολεία. Στην περίπτωση που τα παιδιά των Ρομά στέλνονται σε ‘κανονικά’ σχολεία, αποτυγχάνουν να πάρουν την ίδια ποιοτική εκπαίδευση με τα μη-Ρομά παιδιά, λόγω της μη-τακτικής παρακολούθησης ή της ανεπαρκούς στήριξης.
To έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Tο πρόγραμμα αυτό προήλθε από την ανάγκη βελτίωσης του εκπαιδευτικού επιπέδου και των συνθηκών ζωής των Ρομά. Το κλειδί για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η ενίσχυση της συμμετοχής των παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα μέσω της αύξησης της γνώσης για τις επιτυχημένες εκπαιδευτικές εμπειρίες για την προώθηση της εκπαίδευσης των Ρομά. Το πρόγραμμα ROM-UP! θα παρουσιάσει συγκεκριμένα επιτυχή μέτρα που εξασφαλίζουν ότι όλα τα παιδιά των Ρομά έχουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση, διασφαλίζοντας την ολοκλήρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μειώνοντας τον αριθμό της πρόωρης σχολικής διαρροής και προωθώντας την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Εταιροι
Συντονιστής: | |
Romani Association of Women Drom Kotar Mestipen (Drom Kotar)
|
|
Χώρα: Ισπανία | |
Πρόσωπο Επαφής: Ana Contreras Fernandez | |
|
|
Website: www.dromkotar.org |
Οργανισμοί-εταίροι: | |||||
Centre for Interethnic Dialogue and Tolerance (AMALIPE) | |||||
Χώρα: Βουλγαρία | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Teodora Krumova | |||||
Email: |
|||||
Website: www.amalipe.com | |||||
Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης – Δημοτικό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ) | |||||
Χώρα: Ελλάδα | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Νίκος Αντωνάκης | |||||
Email: |
|||||
Website: www.kekpa.org | |||||
Roma Center for Social Intervention and Studies (Romani CRISS) | |||||
Χώρα: Ρουμανία | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Margareta Luminita Matache | |||||
Email: |
|||||
Website: www.romanicriss.org | |||||
Centre of Research in Theories and Practices that Overcome Inequalities, University of Barcelona (CREA UB) | |||||
Χώρα: Ισπανία | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Adriana Aubert | |||||
Email: |
|||||
Website: http://creaub.info | |||||
Generalitat de Catalunya, Department of Social Welfare and Family | |||||
Χώρα: Ισπανία | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Ramon Terrassa i Cusí | |||||
Email: |
|||||
Website: http://www20.gencat.cat/portal/site/bsf/?newLang=en_GB | |||||
Pavee Point Travellers Centre | |||||
Χώρα: Ιρλανδία | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Frances Keyes | |||||
Email: |
|||||
Website: www.pavee.ie | |||||
European Roma Information Office (ERIO) | |||||
Χώρα: Βέλγιο | |||||
Πρόσωπο Επαφής: Marta Pinto | |||||
Email: |
|||||
Website: www.erionet.eu |
Παραδοτεα
Ενημερωτικά δελτία |
|
Εθνικές Στρατηγικές για την Βιωσιμότητα |
Newsletter I 2012 | Βουλγαρία | |
Newsletter II 2012 | Ρουμανία | |
Newsletter III 2012 | Ισπανία | |
Newsletter IV 2013 | Ιρλανδία | |
Newsletter V 2013 | Ελλάδα | |
Newsletter VI 2013 |
Μαρτυρίες
Όλοι οι συνεργάτες του προγράμματος και το Ευρωπαϊκό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο (European Advisory Council) έχουν συλλέξει επιτυχημένες εκπαιδευτικές εμπειρίες για την προώθηση της εκπαίδευσης των Ρομά. Οι επιτυχημένες εκπαιδευτικές εμπειρίες σε αυτό το πρόγραμμα έχουν οριστεί ως εκείνες οι δράσεις που έχει ήδη αποδειχτεί ότι συμβάλουν στη σχολική επιτυχία και στην κοινωνική ένταξη στο επίπεδο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών και των ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ‘κανονικών’ σχολείων) σε υποβαθμισμένες κοινότητες (INCLUD-ED Consortium. Δράσεις για την επιτυχία στα σχολεία της Ευρώπης- Actions for success in schools in Europe. Βρυξέλλες: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2009).
Μετά την επιλογή των επιτυχημένων πρακτικές, οι εταίροι του προγράμματος συνέλεξαν τα συναισθήματα, τις εντυπώσεις και τις απόψεις των εμπλεκομένων ατόμων/φορέων στις επιλεγμένες επιτυχημένες εμπειρίες. Πιστεύουμε ότι αυτό θα διευκολύνει τη δυνατότητα μεταφοράς των εμπειριών και θα ενθαρρύνει την εφαρμογή τους σε άλλες χώρες.
Φωτογραφίες
Δεν υπάρχουν άρθρα σε αυτήν την Κατηγορία. Ωστόσο, εάν εμφανίζονται υποκατηγορίες σε αυτήν τη σελίδα, μπορεί να περιέχουν άρθρα.