Ακολουθούν κάποιες διευκρινίσεις αναφορικά με κάποιες ασάφειες γύρω από το πρόγραμμα που προκαλούν σύγχυση και επιβάρυνση τόσο των υπηρεσιών, όσο και των πολιτών. Παρακαλούμε θερμά, για την ενημέρωση όλων των υπαλλήλων που υποδέχονται και καταχωρούν αιτήσεις (και που ενδεχόμενα δεν περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη λίστα παραληπτών ή δεν λαμβάνουν τα μηνύματα):

1. Προσκόμιση δικαιολογητικών

Α) Απαιτούμενα δικαιολογητικά: είναι σαφές από την ΚΥΑ του προγράμματος ότι δικαιολογητικά ζητούνται μόνο όταν τα στοιχεία του νοικοκυριού είναι διαφορετικά από αυτά που εμφανίζονται στην πλατφόρμα από τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων (άρθρο 5, «Απαιτούμενα δικαιολογητικά»). Σε διαφορετική περίπτωση δεν προκύπτει η υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών.

Β) Υποχρεωτική εκπαίδευση: επαναλαμβάνεται ότι στην παρούσα φάση του προγράμματος δεν ελέγχεται η υποχρέωση ή η ολοκλήρωση φοίτησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις θα προχωρούν κανονικά χωρίς να ζητούνται σχετικά δικαιολογητικά. Θα σταλούν εκ νέου κατευθύνσεις για το πώς και πότε θα πραγματοποιηθεί ο συγκεκριμένος έλεγχος. Το σχετικό πεδίο της αίτησης («Επίπεδο Εκπαίδευσης») θα συμπληρώνεται κατά δήλωση του αιτούντα (στην περίπτωση των αλλοδαπών που δεν υπάρχει ευθεία αναλογία μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων θα συμπληρώνεται κατ΄ αντιστοιχία).

Γ) Βεβαίωση ανεργίας από ΟΑΕΔ: η βεβαίωση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ δεν αποτελεί προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογητικό για την αμφισβήτηση των εισοδημάτων που εμφανίζονται στην πλατφόρμα του προγράμματος, αλλά δεν είναι προαπαιτούμενο προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής της αίτησης.

2. Περίοδος υποβολής αιτήσεων: πρέπει να είναι ξεκάθαρο στους πολίτες ότι δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός για την υποβολή των αιτήσεων. Έχει δημιουργηθεί η λανθασμένη εντύπωση ότι η χρονική περίοδος υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 28/2/2017. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή και αιτήσεις δύνανται να υποβάλλονται, ανά πάσα στιγμή, καθόλη τη διάρκεια του έτους.

3. Ακυρωμένες αιτήσεις από το σύστημα: σε μερικές περιπτώσεις κατά τη δημιουργία νέας αίτησης, το σύστημα μπορεί να την ακυρώσει αυτόματα οπότε και εμφανίζεται ως «system-canceled». Οι λόγοι που μπορεί να γίνει αυτό είναι ότι το σύστημα κάνει μια σειρά ελέγχων και διασταυρώσεων με διάφορα τρίτα συστήματα [ΓΓΔΕ, ΗΔΙΚΑ, ΟΑΕΔ, ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) κ.α.]. Αν υπάρξει αδυναμία επικοινωνίας με κάποιο από αυτά τα συστήματα η αίτηση ακυρώνεται από το σύστημα και χαρακτηρίζεται ως «system-canceled». Το ίδιο συμβαίνει και αν σε κάποιο μητρώο δεν βρεθεί η πληροφορία που ζητείται ή υπάρχουν λογικά λάθη, πχ υπάρχει καταχωρημένο το ίδιο ΑΦΜ σε δυο ΑΜΚΑ, ή το ΑΜΚΑ ενός εκ των συζύγων δεν έχει το αντίστοιχο ΑΦΜ καταχωρημένο, κοκ.
Σε αυτή την περίπτωση, επιλέγετε [Προβολή] της αίτησης για να δείτε στην λίστα με τα λάθη στην αίτηση, ώστε να διαπιστώσετε αν η αιτία του προβλήματος οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα (οπότε δεν έχει νόημα να προσπαθήσετε άμεσα ξανά) ή αν ο πολίτης πρέπει να κάνει κάτι ώστε να ενημερωθούν τα στοιχεία αυτού ή μελών της οικογενείας του.

4. Ανάκληση αίτησης: υπογραμμίζεται ότι η ΗΔΙΚΑ δεν έχει αρμοδιότητα να ανακαλεί αιτήσεις μετά από αίτημα πολίτη, ΚΕΠ ή Δήμου. Αιτήσεις μπορεί να ανακαλέσει ο Δήμος και οι πολίτες. Αν είστε χρήστες ΚΕΠ και θέλετε να ανακληθεί μια αίτηση, θα πρέπει να απευθυνθείτε είτε στον οικείο σας Δήμο, είτε να το κάνει ο πολίτης. Αιτήματα που έχουν σταλεί από τα ΚΕΠ στην ΗΔΙΚΑ για ακυρώσεις αιτήσεων, δεν θα υλοποιηθούν.

5. Email επικοινωνίας: τα ερωτήματα από Δήμους και ΚΕΠ αποστέλλονται αποκλειστικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Τα μηνύματα θα απαντώνται, δεδομένου του όγκου, το ταχύτερο δυνατό. Επαναλαμβάνεται ότι στα email θα πρέπει να φαίνεται ο Δήμος/ΚΕΠ από τον οποίο αποστέλλεται το ερώτημα, καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας για τις περιπτώσεις που απαιτούνται διευκρινήσεις επί των ερωτημάτων.

6. 5ψήφιο ΗΔΙΚΑ: επαναλαμβάνεται ότι το 11131 εξυπηρετεί αποκλειστικά Δήμους και ΚΕΠ και απαντά σε ερωτήματα που αφορούν στην φόρμα της αίτησης και όχι στους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος. Η παραπομπή πολιτών σε αυτή την τηλεφωνική γραμμή καθιστά δυσχερέστερη την εξυπηρέτηση των υπαλλήλων των Δήμων και των ΚΕΠ που καταχωρούν τις αιτήσεις. Περαιτέρω, η ΗΔΙΚΑ ως Α.Ε. δεν είναι αρμόδια για την εξυπηρέτηση κοινού.

Τέλος, εξακολουθεί το φαινόμενο, Δήμοι (της Αττικής ως επί τω πλείστων) να παραπέμπουν πολίτες στο Υπουργείο για την ολοκλήρωση της αίτησης. Υπογραμμίζεται ότι η κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου δεν έχει δυνατότητα υποδοχής και υποβολής αιτήσεων, οπότε η παραπομπή πολιτών, γι’ αυτό το λόγο, είναι περιττή.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία.

Για το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και την ΗΔΙΚΑ Α.Ε.
Η Ομάδα του ΚΕΑ

Άρθρα Κ.Ε.Α.
Άρθρα Επιδοματος Στεγασης

ΚΑΠΗ Δημου Βολου

Στήριξη Τρίτης Ηλικίας